close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חדר שינה יהודי- כל מה שצריך לדעת

מערכת שורשכח ניסן, תשעז24/04/2017

חנויות למוצרי שינה מתחילות להפנים את החשיבות של מכירת מוצרים העונים להלכה היהודית. כתוצאה מכך, ניתן כיום למצוא מגוון רחב של רהיטים שעונים על הדרישות של הציבור החרדי

תגיות:
חדר שינה יהודי הוא בעל מאפיינים מיוחדים. ראשית, בני זוג נשואים ששומרים על צביון חיים דתי צריכים לבחור עבור חדר השינה שלהם מיטות נפרדות. המיטה הזוגית היהודית מאפשרת הפרדה בין הצדדים וזאת על מנת שבני הזוג יוכלו להמשיך להשתמש בה גם כאשר האישה נמצאת בימי ההרחקה. בימים אלו האישה כידוע אסורה למגע על ידי בעלה, אך עד לפני מספר שנים נאלצו הנשים או הגברים לנדוד לחדרים אחרים כדי לקיים את המצווה.

שנית, חדר שינה קומפלט כולל מלבד מיטה זוגית גם ארון, שידות לילה ופריטי ריהוט נוספים על פי הצרכים של הלקוח. השוני הוא באופן שבו מרהטים את החדר ובאופי שהוא מקבל כתוצאה מכך. בחדרי שינה יהודיים מוותרים על טלוויזיה לטובת ארון ספרים, משתמשים בפתרונות אחסון נפרדים לגברים ונשים וגם מקפידים להתקין תשתית חשמל עם שעון שבת מובנה.

למה יש היום יותר רהיטים לציבור הדתי?
בשנים האחרונות יש יותר ויותר חנויות למוצרי שינה שמפנימות את החשיבות של ההלכה היהודית. אם בעבר נאלצו שומרי מסורת להתפשר על סגנון החיים שלהם בגלל היצע נמוך של אפשרויות, הרי שכיום ניתן למצוא מגוון רחב של רהיטים במחירים מפתיעים. רהיטים אלו עונים על הדרישות של הציבור החרדי והם מאושרים על ידי קובעי מדיניות ורבנים.
יש כמה סיבות שבהן ניתן לתלות את המגמה הנוכחית. קודם כל, הביקוש לחדרי שינה יהודיים עולה בגלל גידול במספר האוכלוסייה. הציבור החרדי גדל במהירות והחנויות למוצרי שינה צריכות להתאים את עצמן לדרישות החדשות. בנוסף, ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת לייצר מיטה יהודית בצורה פשוטה יותר מאשר בעבר.
בייצור מיטה יהודית מקפידים על כך שהפלטה העליונה תורכב על גבי מסילה. המסילה מאפשרת להזיז את חלקי המיטה, כאשר בעת הצורך נמשכים שני חלקי המיטה לצדדים עד שנוצר ביניהם רווח. על ידי הרווח וההפרדה יכולים בני הזוג לישון יחד בימי האיסור, אך לאחר שמסתיימת תקופת הנידה לשוב ולחבר בין החלקים כדי לקבל מיטה אחת שלמה.

איך בוחרים חדר שינה יהודי?
כדאי להגיע לאולמות התצוגה ולהתרשם מדגמים שונים של חדרי שינה יהודיים. אפשר לשאול באותה הזדמנות על דגמי מיטות יהודיות, על פערי מחירים בין סוגים מסוימים של רהיטים ועל צבעים ועיצובים שמתאימים לטעם האישי של בני הזוג.
טיפ נוסף הוא להשתמש בארגז המצעים של המיטה כדי לחסוך מקום בחדרי שינה קטנים. אפשר להוסיף זוג ארגזי מצעים במחיר של 500-800 ש"ח, להגדיל את המיטה ולבחור גם בין ראשים נפרדים לראש אחד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה